Zo’n twee, drie jaar geleden raakte ik geïnspireerd door het werk van personal trainer Gregg Miele. Hij deelt zijn ‘werkplek’ in Beverly Hills, LA, met niemand minder dan Gunnar Peterson en heeft eveneens een lange waslijst beroemde klanten, waaronder Jay-Z, Reggie Bush, Gisele Bündchen, Calvin Klein, Ellen Pompeo, Mary J.Blige en Shiloh Fernandez. Maar dat van die beroemde klanten vind ik eigenlijk niet eens zo interessant. Zijn visie op training, de wereld om hem heen, het leven en hoe dat allemaal met elkaar verbonden is- dát is wat mij intrigeerde.

Anderhalf jaar geleden ging ik bij Miele langs voor een interview. Vanaf mijn hotel in Venice Beach fietste ik naar de personal trainingsstudio van Peterson. Alleen al binnenkomen in de studio die ik kende van talloze foto’s was een inspiratie. En Miele is natuurlijk ook niet onaardig om naar te kijken, just saying…

Miele vat zijn inzichten omtrent bereiken van doelen samen in een woord: zelfdiscipline. “Ik leer mijn klanten te denken vanuit discipline en reik ze tips en tools aan om gedurende de dag beslissingen te nemen die je helpen je doel te bereiken,” vertelde hij mij, “Een uur met mij trainen is niet voldoende; ook in de overige 23 uur moet je scherp blijven. Train jezelf in zelfdiscipline, realiseer je dat jij degene bent die uiteindelijke beslist wat er wel of niet gebeurt.”

 

5 TIPS VAN GREGG OM JE ZELFDISCIPLINE TE TRAINEN

–       “De beste trainingsresultaten bereik je met de juiste mind set. Onze geest heeft meer impact op ons lichaam dan we denken. Hoe we denken beïnvloedt bijvoorbeeld onze trainingsprestaties, hormoonhuishouding en zelfs onze spijsvertering. Negatieve gedachtes bevorderen dat je je troost zoekt in junkfood. Denk positief en je zult merken dat het makkelijker wordt om keuzes te maken die bijdragen aan een gezonde lifestyle.”

 

–       “Eten springt niet vanzelf vanuit de koelkast in je mond en of je wel of geen tijd hebt om te trainen is een kwestie van tijd maken. Stel het moment dat je wil toegeven aan een impuls uit door jezelf af te vragen hoe je je zou voelen als je toegeeft aan die lekkere trek of je voorgenomen trainingssessie laat voor wat het is.”

 

–       “Ze zeggen weleens een opgeruimd huis zorgt voor een opgeruimde geest en daar kan ik me helemaal in vinden. Ik ben een freak als het aankomt op netheid. Alles moet netjes op een specifieke plaats liggen zodat mijn geest ruimte krijgt zich te focussen op andere dingen.”

 

–       “Een kleine, maar effectieve reminder om gedurende de dag bewustere keuzes te maken, is het simpele polsbandje dat ik bedacht heb met het woord ‘self discipline’. Het herinnert je er aan scherp te blijven letten op je training, voeding, rust, voldoende te drinken en stress te vermijden.”

 

–       “Hou er rekening mee dat het ongeveer 21 dagen duurt voordat een nieuw gedragspatroon een gewoonte wordt. Gun jezelf die tijd. En als het een dag minder is, erken dat dan en voel je er niet schuldig over. Op de binnenkant van het polsbandje staat ‘cheat day’, draai je bandje om en erken dat je een dagje aan het zondigen bent. Zodra je klaar bent met je junk-food of een negatieve gedachtestroom, draai je je bandje en daarmee je mind set weer terug naar ‘self discipline’.”

www.selfdiscipline.com

 

Angélique