Post X-mas Recovery Plan

Vanaf nu tot en met kerst is er eigenlijk geen ontkomen aan. De reeks sociale verplichtingen in de vorm van borrels, brunches, diners. Gezellig, gezellig, maar eigenlijk weet je nu al hoe je je voelt de dag na kerst. Brak en blèh.

Dus vandaar het post X-mas Recovery Plan. Dit is jouw 3-stappenplan om de dagen na kerst even tot jezelf te komen voordat Oud & Nieuw losbarst.

 

  1. K.I.S.S. tot aan het nieuwe jaar

We weten allemaal dat dit niet de tijd is om aan een strak fitnessregime te beginnen. Dat is iets voor januari. Voor nu pas je de K.I.S.S.-strategie toe: Keep It Stupid Simple. Doe een rustige 5K, doe je favoriete easy-going schema thuis of in de gym, doe voor de gezelligheid een groepslesje mee of ga gewoon een stuk wandelen. Stel niet te hoge eisen aan jezelf, maar hou jezelf wel in beweging!

  1. Kom naar de School Of Soul…

De eerste maandag na kerst is voor mij altijd hét moment om mijn yogamat uit te rollen en even tot mezelf te komen. Alle drukte van kerst ligt achter me, het jaar is bijna ten einde en het nieuwe jaar is bijna aangebroken. Dit jaar is de Stadswild Secret Yoga Club mijn plek voor een beetje inner peace, maar dan wel met een knipoog. Een historische locatie, live DJ, een de leading yoga teachers van Amsterdam, gezonde smoothies en…stiekem nog een glaasje wijn. De Secret Yoga is maandag 28 december om 19.30u in Amsterdam. Het thema van deze editie is School Of Soul. De exacte locatie hoor je pas op de dag zelf en wie de teacher is, dat weet je pas als het event begint…Tickets voor dit bijzondere yoga event haal je hier:

http://stadswild.nl/product/stadswild-secret-yoga-club-2/

  1. Hou je abs in bedwang

Het gevoel van buikspieren op spanning en een beetje buikspierpijn is een hele goeie reminder om niet los te gaan met de kerstkransen en oliebollen. Wil je die buikspieren goed voelen, doe dan vanaf nu tot 1 januari de volgende workout:

Zet je intervaltimer (even een app downloaden) op 15 x 40 seconden trainingstijd en 10 seconden rust.

Doe de volgende serie in totaal 3x :

Plank

Kom op je ellenbogen en voeten en maak van je lichaam van top tot teen een rechte plank. Hou deze positie 40 seconden vast. Kom uit de positie door je knieën op de grond te laten zakken.

Toe touches

Ga op je rug liggen, strek je benen recht omhoog, je voeten naar de lucht. Reik met je handen naar je tenen en probeer ze in 40 seconden zo vaak mogelijk aan te tikken.

Bicycle crunches

Blijf liggen, duw je rug stevig in de grond en span je buikspieren stevig aan. Plaats je handen achter je hoofd, ellenbogen wijzen naar buiten, til je hoofd van de grond en til je knieën op. Je benen maken een hoek van 45 graden. Draai je rechter-ellenboog naar je linkerknie terwijl je je rechterbeen helemaal (!) uitstrekt. Met een vloeiende beweging strek je je linkerbeen helemaal uit en trek je je rechterknie op terwijl je je linker-ellenboog naar je rechterknie beweegt. Maak in 40 seconden zoveel mogelijk herhalingen.

Leg lift

Ga liggen op je rug en strek je benen uit naar het plafond. Til je billen een klein stukje van de grond en laat weer rustig zakken. Doe deze oefening rustig en beheerst!

Sit-ups

Blijf liggen, buig je knieën en zet je voeten op de grond. Tik de grond boven je hoofd aan, kom in een vloeiende beweging omhoog en tik je enkels aan. Beweeg in een vloeiende beweging weer naar een liggende positie, tik de grond boven je hoofd aan en tik weer je enkels aan. Doe zoveel mogelijk herhalingen in 40 seconden.

 

Hoop dat deze simpele drie stappen je helpen extra te genieten van de feestdagen! Love & light,

Angélique

 

By |2015-12-22T10:29:58+02:00december 21, 2015|0 Comments

Leave A Comment

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close