Duo workout: 10K + 100 burpees strategie

Duo workout: 10K + 100 burpees strategie

Trainen met z’n tweeën. Gezellig én je gaat net wat harder er tegen aan dan wanneer je solo je workout doet.  Elkaar uit je comfortzone halen én elkaar helpen, dat is het idee achter deze workout. Lijkt 10K en ook nog eens 100 burpees erachter aan wat veel? Pas de volgende strategie toe en het is zomaar haalbaar!

Ren samen 10km en finish met 100 burpees!

De duo workout: 10K & 100 burpees

Deze duo workout bestaat uit twee onderdelen, rennen en een serie burpees. We hebben voor beide onderdelen een simpele, maar superefficiënte strategie bedacht om die 10K en 100 burpees te killen!

Dit heb je nodig

  • een goeie running outfit + dito running schoenen
  • een fiets
  • een bidon met water
  • een timer

Zo doe je de duo workout

Deel 1: ren samen 10K

Voor wie regelmatig loopt, maar nooit echt verder dan vijf, hooguit zeven kilometer  rent, kan die 10K een dingetje zijn. De oplossing om samen moeiteloos die 10km af te leggen is simpel: een fiets! Een van jullie zit 1km op de fiets, terwijl de ander 1km ernaast rent. Degene die rent, mag het tempo bepalen, degene die fietst houdt de motivatie erin door af en toe even flink aan te moedigen. Na iedere afgelegde kilometer wissel je.

Neem een bidon water mee en hou met een timer bij hoe lang jullie over 10K doen. Probeer de volgende keer een snellere tijd neer te zetten!

Deel 2: doe samen 100 burpees

Na de 10K, wacht jullie een burpee challenge! De burpee is de oefening we all love to hate. Waarom we van de burpee houden: je zet iedere spier in je lichaam aan het werk, inclusief je hartspier. Waarom we de burpee haten: na ongeveer 20 burpees heb je je antwoord.

  • Zo doe je samen 100 burpees: een van jullie start met 5 burpees, dan neemt de ander het over. Je blijft doorgaan totdat je bij 100 bent.
  • Zo doe je een goede burpee: sta rechtop, buig helemaal door je knieën naar een hurkpositie en zet je handen op de grond. Spring met je voeten naar achteren terwijl je je hele lichaam naar de grond brengt, eigenlijk alsof je een push up doet. Spring met je voeten richting je handen terug in de lage hurkpositie en spring vervolgens zo hoog mogelijk omhoog.

Klaar? Geef elkaar een high-five & een hug. You did it!

Angélique

 

Haal je meer motivatie uit samen trainen, wil je meedoen met een groep en meer over de juiste trainingstechniek leren? Check ons lesrooster voor onze trainingen met Stadswild Gym Amsterdam!

 

 

By |2016-11-20T18:21:02+02:00oktober 29, 2016|0 Comments

Leave A Comment

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close