Supergezonde snack voor je 4 uur dip!

Supergezonde snack voor je 4 uur dip!

Is na de lunch jouw volgende maaltijd pas het avondeten? Goeie kans dat je later in de middag last hebt van die beruchte 4 uur dip.

Signalen van een 4 uur dipje

Beetje moe, prikkelbaar, verlies van concentratievermogen, beetje hoofdpijn misschien. Dit zijn allemaal signalen die erop wijzen dat je iets nodig hebt om je energie weer op peil te brengen. Bijvoorbeeld deze gezonde snack in het filmpje. Want als je je energie op peil houdt, blijf je alerter tijdens een meeting, geduldiger met die lastige collega en je voelt je beter.

Zo voorkom je een 4 uur dip

We leren vaak van huis uit om drie maaltijden te eten- ontbijt, lunch en avondeten. En je lichaam kan daar ook prima op functioneren. Maar om je prestaties de hele dag optimaal te houden en te voorkomen dat je energie gaat halen uit een zak drop, gevulde koek of zak chips, adviseren wij om naast die drie hoofdmaaltijden ook twee momenten voor een kleine, gezonde maaltijd. Een snack dus.

Blijf stressbestendig, eet vaker!

Door om de drie uur iets te eten krijgt je lichaam voldoende energie en bouwstoffen binnen om je spierweefsel te behouden, je stofwisseling gaande te houden én je bloedsuikerspiegel min of meer stabiel te houden. Daardoor ben je minder prikkelbaar, beter geconcentreerd en stressbestendiger. Kijk naar het filmpje voor een supersimpele en supergezonde 4-uur snack (Paleo-proof!) die je voldoende energie tot aan je volgende maaltijd.

 

Enjoy!

xAngélique

By |2016-11-20T18:21:06+00:00november 3, 2014|0 Comments

Leave A Comment

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close